Zeneiskolánk 2003. szeptember 1-én kezdte meg működését Borsod- Abaúj- Zemplén megyében 4 telephelyen. A tervek szerint az iskola minimum 130 fő, maximum 180 fő gyermeklétszámmal indult, akik három tanszakon kezdhették meg munkájukat: furulyán, zongorán és szolfézs, szolfézs előképző szakon.
2004-től Bács-Kiskun és Heves megyében is új telephelyeket nyitottunk. Jelenleg a telephelyek száma 16-ra bővült, ezzel párhuzamosan a tanulók létszáma több mint 930-ra nőtt, a választott tanszakok pedig 18-ra.
2011-ben Tehetségpont, 2014-ben pedig kiválóra minősített tehetségpontra minősítették az iskolát.
A Kft. (Kht.) az iskola anyagi finanszírozásán túl szervesen bekapcsolódott a települések rendezvényeibe (falunapok, karácsonyi koncertek, egyházi ünnepek), a zeneiskola növendékeinek versenyeken, találkozókon való rendszeres szerepeltetésével. Az általános iskolákkal, művelődési házakkal és a környező egyházakkal szoros kapcsolattarásra törekedett. Nemzeti ünnepeinken növendékeink már-már rendszeres fellépőknek számítanak.
Célunk és hitvallásunk:
A zeneiskola oktatási célja, hogy a maga sajátos eszközeivel, hangszeres oktatással, érzelmi és esztétikai neveléssel járuljon hozzá egy sokoldalú zeneileg (is) művelt, érett, kreatív személyiség kialakításához. Ennek megfelelően a zeneiskola pedagógiai programja és helyi tanterve felépítés szempontjából követelmény-központú, pedagógiai koncepciója szerint pedig tanuló-központú.
A cél egy olyan belső iskolai légkör, tartalmi munka megteremtése, ahol jól érzi magát a tanuló és a tanár egyaránt. Ahol a tanuló is alkotó részese a tanítás-tanulás folyamatának. Tudatosan és radikálisan csökkenteni akarjuk a tanulókat érő kudarcélmények számát. A sikerélményen keresztül történő munkát tartjuk célravezetőnek. Arra törekszünk, hogy a zeneiskolában minden tanuló saját képességeinek, lehetőségeinek optimumáig jusson el. Biztosítani kívánjuk részükre a teret, ahol gyakorolhatják és fejleszthetik képességeiket, felfedezhetik önmagukat. A zeneiskolai felvételik során egyetlen gyermeket sem utasítunk el helyhiányra és egyébre hivatkozva, mindenkinek megadjuk a lehetőséget, hogy kipróbálhassa önmagát. Ehhez a fenntartó minden esetben biztosítja az elegendő álláshelyeket és eszközöket.
A képzés mindenkor figyelembe veszi a tanulók életkori sajátosságait és érdeklődésükre, tehetségükre építve alakítja készségeiket és gyarapítja ismereteiket. Lehetőséget ad az egyetemes kultúra, az európai műveltség, a nemzeti, népi hagyományok, értékek átadására, az értékmegőrzés formáinak kialakítására. Mód van az esztétikai érzékenység, fogékonyság alakítása mellet a zene megszólaltatásához szükséges hangszeres és énektechnikai készségek megszerzésére, a zenei ismeretek átadására és minden zenei tevékenység tudatosítására is. Amellett, hogy megismertetjük a tanulókkal a művészi megjelenítés módjait, célunk az is, hogy az önkifejezés eszköztárának gazdagításával a zene alkalmazására, befogadására készítsük fel őket. Esélyegyenlőséget biztosítunk mikro- és makroszinten egyaránt, és lehetőségeink szerint csökkentjük a hátrányokat.
Minden munka végzésénél ismerjük a célt, és ez határozza meg egész tevékenységünket, ebből vezetjük le a kiindulópontot. Ez a cél nem más, minthogy a növendékeket képességeiknek megfelelően a legmagasabb fokra kell elvezetni. Ehhez a legrövidebb, legkorszerűbb utat kell keresnünk. A munka eredményeképpen születhet siker, balsiker vagy kudarc is: az első kettő ösztönző élménnyé válhat, az utolsó inkább csak rombol. Valljuk, munkánkhoz mindenképp szükséges a növendékek és szüleik bizalmának megnyerése, amellyel a tanuló jellemformálását elérhetjük.
Ballószögön tanító kollégáink:
- Gelencsér Kinga- zongora, szolfézs
- Solymosi Réka- furulya
- Jakab Johanna- zongora, szintetizátor
- Kovács Dávid- zongora
- Schwarczemberger Simon- gitár
Helvécián tanító kollégáink:
- Tóth Eszter- Furulya, Klarinét
- Andor Csilla- szolfézs, szintetizátor
- Béres László- gitár
- Kállay Mihály- szintetizátor
- Mátrai György- gitár
Kodály Zoltán szavaival élve:
„Aki zenével indul az életbe, bearanyozza minden későbbi tevékenységét, az életnek olyan kincsét kapja ezzel, amely átsegíti sok bajon. A zene tápláló, vigasztaló elixír, és az élet szépségét, s ami benne érték, azt mind meghatványozza.”